ONNAN INDULT: 2016 januárjában elkészítettem egy anyagot a magyar bajnoki mérkőzések nézőszám-növelésének megoldására, akkor az MLSZ elnöke és a 'Liga' akkori vezetője azonnali megoldást sürgetett. Nem lett belőle semmi, a nézőszám adatok trendje nem változott. Az újonnan épített stadionok kihasználtsága a magyar labdarúgó mérkőzéseken 20-25% körüli, lehetséges opció a 75-80%-os fejlesztésre, azaz nézőpontom szerint azt kell megtalálni 'hogyan?' lehet közelíteni a teljes telítettséghez, 'mit?' kell lépésenként megtenni, hogy javuljon a helyzet. Ha felszorozzuk a mérkőzésszámokat, a jegyárral és a potenciális kapacitással, egy 2-3mrd forintnyi fel nem használt összbevétel látható a rendszerben, amit minden évben elenged a sportág.
KUTATÁSI-TERV: Láttam ez a szakmát nem érdekelte, de engem foglalkoztatott (vagy inkább a magam által kitalált magam szellemi fejlesztéséhez kiváló eszköznek gondoltam), így 2020-ban jelentkeztem a Budapesti Corvinus Egyetem Doktori iskolába. Nem vettek fel, igaz a szóbeli felvételi előtt fel is adtam, mert nem láttam magamnak vonzónak a tudományos pályát. Aztán egy évvel később az egyetemem a 'tudományos track' mellett egy 'szakértői track'-et is indított, ahova ugyanazt a kutatási tervet beadtam és felvettek.
SZÉKESFEHÉRVÁR: Annak ellenére, hogy láthatóan ez a projekt a sportág vezetését nem érdekli, saját személyem fejlesztése, képzése ebben a témában izgalmas számomra és - bár ez egy országos és okkumulált probléma -, a munkamennyiség és a kezelhetőség miatt a projektet lecsökkentettem egy helyszínre, ahol a teljes folyamat egyfajta modellt állíthat a további helyszínek hasonló kutatásaihoz. Olyan csapatot kerestem, ahol a probléma akut, a csapat állandósággal bajnok esélyes, gazdasági környezete adott, tradícióval bír, ezért sikeresnek gondolom, hogy a Mol Fehérvár FC a kutatási területem.
A KÉT SZÁL: Az egyetem rendszerén belül képzem magam, képeznek engem, részt veszek a tanulmányi kurzusokon, témavezető(k) segítségével rengeteg tudományos - a téma mikro- és makrokörnyezetében - publikáció és kutatás elolvasása mellett, oktatók előadásainak részvételével alakítom ki a kutatási utam. Ezzel párhuzamosan kialakult az előző tényezők felhasználásával az elérni kívánt célhoz vezető módszertan, a 'hogyan?'.
MÓDSZERTAN 1.: A disszertációm elkészüléséhez elsősorban a KVALITATÍV módszertant választottam, mert személyiségem és érdeklődési köröm inkább ehhez a módszertanhoz kapcsolódik. A szurkolói/fogyasztói gondolkodásmód, az egyén mérkőzésre járásának szokásán, a szurkolói/fogyasztói lojalitáson keresztül keresem az okokat pro/kontra, megismerve a csoport várható reakcióit, cselekedeteit, segít mélyebben megérteni, megszólítom a szurkolót, beszélgetek a szurkolókkal előzetesen az egyetemen elfogadott kérdéssor alapján, amiben keresem a lehetőségeket.
MÓDSZERTAN 2: Ugyanakkor a leendő disszertáció értékének növelése érdekében egy kitekintést teszek a KVANTITATÍV területre, A kvantitatív kutatás a marketingprobléma megoldása érdekében numerikusan dolgozik, matematikai és statisztikai módszerekkel mennyiségi eredményeket ad. Négy megyére tervezem a kutatást, csak bizakodom, hogy legyenek, akik részesei lesznek a kutatásnak. Maga a kérdőív két részből áll, ami az iskola elvárása szerinti mérések, Márkaérték, Márka iránti attitűd, Márkatulajdonságok, Csapat identifikáció témaköröket fogom vizsgálni és azok, amik a probléma kezelésére vonatkoznak.